Mężczyźni i ich zdrowie psychiczne

Natalia Jarosz

Mężczyźni i ich zdrowie psychiczne

Mężczyźni mogą być znani z rozlewania rzeczy. Często mają takie myśli, jak "nie chcę przeszkadzać innym" czy "to nie jest niczyja sprawa". Problem polega na tym, że te myśli w znacznym stopniu przyczyniają się do rosnącego w Australii wskaźnika problemów ze zdrowiem psychicznym u mężczyzn (ASHW, 2012). Badania wykazały, że tylko 12 procent nastoletnich chłopców i 35 procent dorosłych mężczyzn mających problemy ze zdrowiem psychicznym rzeczywiście szuka pomocy (Slade i in., 2009). Oprócz niskiego odsetka mężczyzn poszukujących leczenia w zakresie zdrowia psychicznego, mniej prawdopodobne jest również, że mężczyźni będą mieli silne sieci społeczne. (Riccardelli, et al., 2012). Jest to problem, a izolacja jest jednym z czynników, który został zidentyfikowany jako znaczące ryzyko dla warunków zdrowia psychicznego (Wilson 2007).

Problem jest złożony. Istnieje wiele kulturowych i praktycznych barier dla mężczyzn, którzy otwarcie dyskutują o swoich uczuciach z innymi mężczyznami. Piętno kwestii związanych ze zdrowiem psychicznym, postrzegane jako słabe lub mniej niż mężczyzna, nie chcące przeszkadzać innym, długie godziny pracy i odizolowane warunki życia przyczyniają się do tego problemu.

Co mogę zrobić, jeśli się zmagam?

Dla mężczyzn cierpiących na problemy ze zdrowiem emocjonalnym i psychicznym, myśl o otwarciu się i rozmowie z kimś może być zniechęcająca. Milczenie może jednak często powodować więcej problemów, w tym zwiększone poczucie izolacji i pogorszenie objawów. Ważne jest, aby rozważyć swoje opcje. Nie musisz cierpieć samotnie. Aby pomóc sobie poradzić z tym, co czujesz, możesz:

  • Dogonić kolegę: Większość mężczyzn nie chce szukać pomocy u specjalisty. są jednak bardziej skłonni zwrócić się do przyjaciela lub członka rodziny z problemami emocjonalnymi (Riccardelli, i in. 2012). Posiadanie tego czasu z kumplami ma kluczowe znaczenie dla naszego dobrego samopoczucia. Najlepiej jest rozmawiać z kumplami osobiście, nawet jeśli jest to tylko szybka odprawa, kawa lub spokojne piwo. Utrzymuj regularny kontakt z portalami społecznościowymi: Jeśli trudno jest spotkać się z kumplami, nawet napisanie do nich smsa, aby powiedzieć g'day, może sprawić, że Ty i oni poczujecie się bardziej połączeni. Poszukuj profesjonalnego wsparcia: Jeśli okoliczności są takie, że dostęp do serwisów społecznościowych jest trudny, to ważne jest, aby wiedzieć, że nadal istnieją usługi, które mogą pomóc. Usługi takie jak Beyond Blue mogą pomóc w tego typu dyskusjach i uzyskać jak najwięcej korzyści z konsultacji z profesjonalistą ds. zdrowia.niektóre inne linki to Man Therapy i Man Up.

Jak mogę pomóc mojemu kumplowi, partnerowi lub mężowi?

  • Powiedz im, że się o nich martwisz: Jeśli znasz kogoś, kto może mieć problemy ze zdrowiem psychicznym, możesz pomóc samemu rozpoczynając rozmowy. Wiele osób unika takich rozmów ze strachu przed rozpoczęciem czegoś, z czym nie mogą sobie poradzić, albo przed powiedzeniem niewłaściwej rzeczy i pogorszeniem sytuacji. Ważne jest, aby pamiętać, że trzeba ich tylko słuchać. Ujawniaj swoje obawy i słuchaj, co mają do powiedzenia. Normalizować to, co czują (bądźmy szczerzy, wszyscy czasem też to czujemy!): Świadomość, że nie jesteśmy sami, a szczególnie dla mężczyzn, świadomość, że nie są "słabi" czy "miękcy" jest kluczowym krokiem w poszukiwaniu pomocy i radzeniu sobie z trudnymi myślami, emocjami i sytuacją. Zapewnienie tej pewności może być niezwykle ważne dla zapewnienia im bardzo potrzebnego wsparcia. Zachęcaj ich do szukania pomocy: Bądź tam, aby uzyskać wsparcie i zachęcaj do szukania pomocy, aby w razie potrzeby uzyskać profesjonalną pomoc, czy to u lekarza pierwszego kontaktu, psychologa, czy innego zarejestrowanego terapeuty.

Podczas Tygodnia Zdrowia Mężczyzn (15-21 czerwca 2020 r.) ważne jest, aby w naszym życiu nie tylko sprawdzić, czy wszystko jest w porządku, ale także poczuć, że mają możliwości, jeśli nie są w porządku. Tydzień Zdrowia Mężczyzn polega na uświadomieniu sobie, jakie środowiska przyczyniają się do zdrowia ubogich mężczyzn i jak możemy to zmienić, aby stworzyć pozytywne środowiska wspierające zdrowie i dobre samopoczucie. Jest wiele sposobów, na które możesz dbać o siebie i swoich kolegów, liczy się świadomość problemu i jak największa otwartość na niego.

Jeśli Ty lub ktoś, kogo znasz, znajduje się w kryzysie i potrzebuje natychmiastowej pomocy, skontaktuj się z działem pomocy dla samobójców (Suicide Call Back Service) pod numerem 1300 654 467 lub Life Line pod numerem 13 11 14. Możesz też zadzwonić pod numer 000.

Jeśli chciałbyś dowiedzieć się więcej o naszych usługach lub o tym, w jaki sposób Psychologowie mogą pomóc Ci prowadzić życie, na które zasługujesz, skontaktuj się z nami już dziś.

Zobacz